Jump to content

Senkinek se jó, ha csúszik egy játék megjelenése, vagy mégis?

2016. 05. 11. 15:00

Mindig kellemetlen, ha elhalasztásra kerül egy igazán nagyon várt játék megjelenése, de higgyük el jobb ez így mindenkinek, el is mesélem, hogy miért.

Gyakran előfordul a videojátékok világában, hogy a fejlesztők elszámolják magukat és csúsznak egy játék megjelenésével. Ilyenkor általában a rajongók csalódottak picit vagy nagyon, pedig szerintem örülniük kéne. Ez plusz munka a fejlesztőknek és plusz költség a kiadónak, mégis vállalják, mert igényesek a munkájukra és valami valóban jót szeretnének adni a játékukat megvásárló embereknek. Ez tiszteletreméltó. Ráadásul végeredményében mindenkinek kedvezőbb, mint egy félkész vacak megjelentetése.

Bennem mikor ilyen „csúszós” híreket olvasok, mindig felidéződik a Total War: Rome 2 szavakkal nehéz kifejezni, hogy mennyire) csalódáskeltő megjelenése. Személy szerint a Rome 2 volt számomra a mélypont a sorozatnál. Még én se tudtam semmi mentséget találni a játék számára. Én, aki alapvetően imádta a Total War sorozatot és próbálta megvédeni az évek során egyre silányuló felhozatalukat (kivétel a Total War: Shogun 2). Egy erős rajongói bázissal rendelkező játéksorozathoz kellett volna gyártani egy szimpla remaket, ami legalább hasonlít az első részre és már siker lett volna. Helyette egy ronda, optimalizálatlan, bugos, tartalomszegény valamit kaptak az emberek a pénzükért, amihez értelmes javítócsomagok helyett inkább pénzért vásárolható DLC-ket gyártottak. Nagyon nem ezt ígérték. Nagyon felháborító volt. Azóta se hevertem ki azt a mélységes csalódást. Ezért, amikor azt olvasom, hogy egy játék csúszik. mert még dolgozni akarnak rajta, akkor én ennek bizony örülök. Örülök, hogy nem akarnak egy félkész csalódáskeltő játékot kiadni. Nem is lenne szabad senkinek se ilyet tenni.

Tegyük hozzá, hogy a Rome 2 is kikupálódott a megjelenése óta (csupán 1 év volt, hogy olyan legyen, mint amilyennek kiadáskor lennie kellett volna) és az is igaz, hogy túlságosan is vártam azt a játékot anno (magas elvárások meg minden), de még ennyi idő távlatában sem tudom elfeledni, hogy mennyire alulmúlta magát a Creative Assembly akkoriban. Persze lehet nem az ő saruk volt, de hiába lenne már jó a játék, már elment a kedvem egy életre a Total War játékoktól.

Summa summarum én ezért azt mondom, becsüljük meg a lelkiismeretes fejlesztőcsapatokat és az olyan kiadókat, akik hagyják is őket befejezni a művüket. Ne legyünk velük gonoszak, legyünk türelmesek és adjuk meg az időt, amire szükségük van.

Egy jó dolog mégis csak kikerekedet anno a Rome 2 botrányosan vacak megjelenéséből. Ez pedig az alább látható (szerintem rendkívül szórakoztató, de sajnálatosan igaz) Angry Joe review.

Fogyasszátok egészséggel.

 

(Forrás: itmozaik.hu)